4 Eylül 2009 Cuma

On numara bir kek



Limonlu ıslak kek




  1. 3 yumurta

  2. 3 fincan şeker

  3. 4-5 fincan un

  4. 1 limon (hem suyu hem kabugunun rendesi)

  5. 1 + 1/4 bardak süt

  6. 1 paket kabartma tozu

  7. 1 çay kaşığı karbonat

  8. Üzeri için hindistan cevizi

  9. Kek kalıbı

  10. Fırın :))


Yumurtayla şekeri çırptım. Sonra Limon kabugu rendesini, limonun suyunu ve 1/4 bardak sütü ekleyip karıştırdım.


Unu, karbonat ve kabartma tozunu eleyerek ekledim ve tahta kaşıkla karıştırdım.


Borcamı yağladım. (Ben hamur işlerinde fındık yağı kullanıyorum. Fındık yağı kalmamış. Tahin vardı evde. Baktım üzerinde yağı birikmiş. Borcamı onla yağladım. Yani susam yağıyla)


180 derecede 40-45 dakikada pişti.


Sıcakken 1 bardak sütü üzerine döktüm. Hindistan cevizini serptim. Sonra sıcak fırında biraz daha beklettim.




On numara bir kek oldu :)) Puff puffff




En azından benim yaptıklarım içinde on numara budur.


Teravihten sonra kahvenin yanında mis gibi oluyor :))

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...