7 Aralık 2010 Salı

Pekmezli Muhallebi



Geçen hafta bir kaç gün yaptığım tiramisudan ayırdığım labneli kremayı ufaklığa muhallebi diye yedirmiştim. Yumurta yemediği için arkadaşa bahaneyle yumurta yedirmiş oluyoruz böylece.




Geçen akşam yemekten sonra bağrışlarla bana muhallebi yaptırdı velet.




Önce muhallebiyi yediği sandalyeyi çekiyor. Sonra muhallebiyi buzdolabından çıkarıp koyduğum tezgahı gösteriyor. Iıhhh!!! diye bağıra bağıra.. Yaptırdı :)) Konuştuğunda kim bilir neler olacak diye düşünmeden edemedim.




Hadi tarifi de vereyim tam olsun. Hem daha faydalı olsun hem de şekeri azalsın diye pekmezli muhallebi yapayım dedim.


. 1/2 litre süt

. 2 kaşık un

. 1 kaşık nişasta

. 1 çay bardağından biraz az pekmez

. 1 tatlı kaşığı şeker

. Üzeri için tarçın, hindistan cevizi


Bütün malzemeyi tecereye alıp çırptım. Sonra muhallebi kıvamına gelene kadar karıştıra karıştıra pişirdim. Piştikten sonra ocaktan alıp tekrar çırptım. Kaselere koyduktan sonra üzerine tarçın ve hindistan cevizi serptim.

Ucundan ben de tattım. Gayet güzel olmuş. Tarçın pekmez kokusunu bastırmış hoş olmuş.


Soğumasını beklerken fotoğraf çekeyim dedim. Tabi ki benim sabırsız oğlumun ellerini muhallebiye daldırmasıyla bu işlem de son buldu.

3 yorum:

nohut oda dedi ki...

degısık bır tat olmalı..sutlu tatlıları cok severım..pekmez ve sut acaba ıkısı bır arada degerlerını yıtırıyor olabılırmıkı dıye aklıma geldı ama...tatlı tatlıdır :)

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Merhaba şirin anne sen tarifler yazıyormuydun böyle ya benim haberim yoktu. Yumurta yememesine üzüldüm ufaklığın inşallah yer bir gün. Zaman zaman değişiyor çocukların sevdiği sevmediği şeyler. Muhallebi süperr ellerine sağlık Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Eşim diye söylemiyorum :) Mükemmel olur bu tatlısı...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...