1 Ağustos 2012 Çarşamba

Üsküdar'da İftar


Ramazanda dışarda iftar yapmak tam bir işkence. Dışarda derken restaurantları kast ediyorum.

Diğer zamanlar iyi olanlar bile ramazanda standartlarını çok düşürüyorlar. Bunda tam iftar vakti aynı anda bütün masaların yemeklerini hazırlamaları gerekmesi sebep olabilir. Sorun sadece yemeklerde de değil serviste de oluyor. Belki kendileri de oruçlu olan personelin onca masaya aynı anda yetişmeye çalışması sıkıntılı oluyordur. Üstelik ramazanda sadece iftarda para kazanabildikleri için fiyatları da şişirmeleri işin cabası oluyor.

İftarda zaten çok fazla yemek yenmiyor niye onca para vereyim diye düşünüyor insan. Bir şu açık büfe ya da sınırsız yiyebileceğimiz yerler var ki onlar tam komedi. Zira zaten bir çorbayla doyan oruçlulara yüksek memlağları yutturmanın yolunu böyle bulmuşlar. İnsan "Pahalı ama sınırsız" diye düşünüp gidiyor. Çorbadan, hadi iki lokma da yemekten sonra tıkanıyor. Bazıları birinci tur yemeği bitirip ikinciyi de sipariş veriyor sonra ucundan yiyip paket yaptırıyormuş. İyi fikir dimi :)

Neyse biz ramazanda restaurantlara mümkün mertebe gitmemeye çalışıyoruz.

Geçen gün Üsküdar sahilinde yaptık iftarımızı. Öyle şahaneydi ki evde yediğimden çok daha fazlasını yedim.



Menüyü hemen sayıyorum:

Tabi ki pide, hem de her çeşidinden. (Yumurtalı, sade, pastane pidesi)
Peynir
zeytin
hurma (hem de kudüss)
baklava
su
çay

Bütün malzemeyi Üsküdar çarşısından aldık. Çayımızı da büfeden söyledik. Müthiş bir iftar oldu.




Bu tarz bir iftarı Florya sahilinde de yapasım var. Ev halkını teşkilatlayabilirsem.

Sizin iftarda tercih ettiğiniz güzel yerler var mı?

5 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

tatlım ne iyi etmişsin...
süper olmuş....
çengelköyde çınaraltı cafe var deniz manzaralı içecekleri cafeden alıyorsun, ve dışardan yiyecek getirebilirsun :))
şartları bu :))
mutlaka git derim...
ben eşimle ara sıra giderim :))
hayırlı iftarlar...

sirinanne dedi ki...

Çınar Altı'nı biliyorum. Kahvaltıya gittiğimiz oluyor nadiren.
Ama iftar için hiç aklıma gelmemişti.

Teşekkürler diğer Şirin :)

Tazekahve dedi ki...

Muhteşem olmuş bence de :) Tam benlik ;) Ah o İstanbul da muhteşem manzaralarına karşı bir iftar edemedim ya ona yanıyorum ben :P :))

New York'tan dedi ki...

Harika, cok ozendim insallah bize de kismet olur bir gun :)

sirinanne dedi ki...

Tazekahve, inşallah İstanbul'da ramazanı yaşarsın.

New York'tan, inşallah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...