24 Temmuz 2012 Salı

Ramazan Geldi Hoş Geldi


Ramazan geldi hoş geldi baklava tepsisi boş geldi... diye bir nakarat var aklımda çocukluğumdan kalma.

Bir de "Tarhana tartar boğazımı yırtar, baklava kardeş gel beni kurtar." var ama bunun konumuzla alakası yok.


Birkaç saat sonra eve doğru yol alacağız ve bir ramazan gününü daha tamamlamış olacağız inşallah.

Hızla tükenirken günler ardı ardına, inşallah karlı çıkan kullardan oluruz.


Çok heycanlıydım bu sene ramazanı beklerken, hala da öyleyim.

İstanbul'da ramazan, ramazanda İstanbul çok güzel oluyor. Onu bildiğimden bu heyecan. İnşallah ağız tadıyla bu sene de gönlümüzce yaşarız bu coşkuyu.

Bir gün Sultan Ahmet'te, bir gün Bayezıt'ta, bir gün Eyüp Sultan'da, bir gün Süleymaniye'de.


Bahsettiğim yerler hep kalabalık olacak biliyorum. İşte bu yüzden daha da çok seviyorum ve seviniyorum. İnsanların bu kutlu ayda neşe dolu olmaları, bin çeşit insanla aynı yerde benzer şeyleri yemeleri, çocukların etrafta dolaşan Nasreddin hocayı kovalamaları, köpükten baloncukları uçuşturmaları beni tarifsiz mutlu ediyor.

Bu mutlulukları yaşamaya giderken ya da yuvaya dönerken trafik keşmekeşi yaşamazsak çok daha mutlu olurum.

Ramazan demek bol ibadet demek. Bu coşkuya fazla kapılıp da bu aya mahsus bol karlı ibadetleri de es geçmemek lazım. Yani herşeyin kararında olanı güzel, kendim için konuşuyorum tabi ki.

Ah bi de şu uykusuzluk vurmasa adamı.. Fakat 5. gün itibariyle buna da alışıyoruz yavaş yavaş.

Ramazan sonrası başka bir heycan bizi bekliyor; 'bayram' !!!!


Aslında ramazan dışında anlatacaklarım da vardı ama şimdi hiç halim kalmadı. Belki sonra notlarımı düşerim. Not etmezsem de silinir gider zihnimden.

Güzel ramazanlar..





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...