26 Nisan 2009 Pazar

2 aylık kuzu

Oğlum iki ayını doldurdu elhamdülillah.
Çarşamba yeni bir doktora götürdük. Kadın doğumcumun tavsiye ettiği bir hanım. Sevdim kendisini.
Oğluğum sarılığı birazcık devam ediyor ama mühim değilmiş. Gerekli tahlillerini de yaptırmıştık. Sadece hematokrit sonucu biraz düşük geldi 15 gün sonraki kontrolden önce tekrar yaptırın gerekirse hemogram tahlili de isteyebilirim dedi. Kansızlık da sarılığa sebep olabiliyormuş. Bende de hamilelik sırasında baya kansızlık vardı. Ama Birkaç gündür sarılığı baya baya hafifledi gibi geliyor bana.
Sonraaa... 5kilo olmuş minik sıpa. Boyu da 59,5 cm hadi ben ona 60 diyim :) maşallah..
Doktor bu boya daha kilolu olabilirdi dedi. Sütümü sordu. Sanırım iyi.
Hamileyken kadın doğumcum ultrason görüntülerinden de ince uzun bir bebek olacağını söylüyordu. Demekki benim bebeğimin yapısı böyle.

Başka neler konuştuk doktorumuzla...

Sıçradığını, ürperdiğini söyledim. Bunlar normalmiş.

Çok hıçkırıyor, bu da reflüden dolayıymış. 30 derece eğimle yatırın dedi.

Geceleri 5-6 saat emmeden uyuyabilir dedi. Ve bunu duyduktan sonra geceleri saati kurmuyorum. O ne zaman ses çıkarırsa o zaman kalkıp emziriyorum.

Gazı için de birçay bardağı suya bir çaykaşığı nane, bir tutam kekik atıp bir taşım kaynat, otlar dibine çökene kadar bekle, birçay kaşığı şeker katıp yarısını sen iç yarısını da bebeğe ver dedi.
Sabah akşam yapmamı söyledi ama biz birkaç gündür akşamları veriyoruz. Çay bardağının yarısını değil biraz daha azını veriyoruz. Yüzünü çok komik yapıyor kaşık kaşık içerken.

Bir de bebeğimiz bazen ağlarken katılıyor. Ailede katılma nöbetleri olan var mıydı diye sordu meğer bizim kayınbirader bebekken bizim oğlan gibi ağlarken katılıyormuş. Bunda da soya çekim olabiliyormuş :))

Geçen hafta 5-6 gün dışardaydık. Ve oğlum çok eziyet etmedi. Büyüyor benim miniğim.
Günlerim onunla dolu bu yüzden de yazacak başka birşeyim yok.

Yarın 2. ay aşılarını yaptıracağız bakalım. Karma aşı ateş yapabiliyormuş, gelince ateş düşürücü fitil yapmayı planlıyorum her ihtimale karşı. Çocuk doktoru arkadaşım öyle yapmış.

Bir hafta daha böyle geçti...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...