27 Haziran 2012 Çarşamba

Ben Yaparım


Son bir yıldır bu modda zatı muhterem. Fakat her seferinde derece atlıyor.

Yemeğimi ben yerim.
Suyumu ben doldururum.
Fincanımı ben yıkarım.
Köftemi ben keserim.
Meyvelerimi ben yıkarım, ayıklarım.
Cevizimi ben kırarım.

Tamam sen yap.. Yeter ki bana fazladan iş çıkartma.
Ne mümkün. Kendi yıkadığı elleriyle beraber komple ıslanan üstünü değiştirmek, bütün banyo dolabını silmek bazen yerleri de silmek anneye düşen ekstra işler. Bunları da kendine yaptırıyorum fakat verdiğim bezi ıslatıp tekrar silmeye devam edeceği için ve bu şekilde banyoda ya da mutfakta kuru kalan alanları da ıslatacağı için tek sefer sildirip hadi yallah demek zorunda kalıyorum.

Bazen bu ben bencilik krize de dönüşebiliyor. Sabrımın yetmediği bir anda kendisi de bir şekilde huysuzsa patlıyoruz. Sonra toparlasak da sabırsızlığımdan dolayı Allahtan hidayet diliyorum.

Sakince anlattığımda genel olarak anlayan bir çocuk zira. Ama uykusunu uyumamışsa tam anlamıyla kuduruyor. O zaman laf da anlamıyor. Tehlike çanları çalıyor.

Ha bi de "sen yap"ları var. Üç ay önce "ben yaparım" diye ağladığı şeyi bana yaptırmak istiyor.

Ayakkabılarımı sen giydir sen çıkart mesela :))
Pijamalarını kendi giymek için bazen bizi odadan çıkarıyor bazen de çoraplarını dahi bana giydiriyor :))
Gel de çöz şimdi.

Pek takılmıyorum ben de, ne yapalım  istediği olsun. Ne de olsa henüz 3 yaşında. Gibi düşüncelerle zıtlaşmadan anı kotarmaya çalışıyorum.

Geçen gün kapıda ayakkabılarını bana çıkattıktan sonra "Sen benim tatlı bebeğimsin" dedim. Bunun benliğini ezeceğini bildiğim halde. "Hayır ben bebek dedeğim, abiyim" dedi.
"Ama abiler ayakkabılarını kendileri giyerler, kendileri çıkarırlar. Yemeklerini kendileri yerler. Tuvaletlerini tuvalete yaparlar. Okula giderler. Abi bisikletine binerler..... Sen bunlardan bazılarını yapıyorsun bazılarını yapmıyorsun. Sen tam abi değilsin" dedim.
Kapının önüne boylu boyunca uzandı. "Bak bana bak, ölç boyumu. Nasıl abiyim bak." dedi :))))

Gel de yeme minik zürafayı. 

Okul demişken.

Eylülde 3 tam gün ya da 3 yarım gün şeklinde kreşe başlayacak inşallah. Düşündükçe heycanlanıyorum nasıl olacak, zorlanacak mı, sevecek mi, çok merak ediyorum.

Kreşe karar vermemizi de başka zaman anlatayım.


1 yorum:

e. t. dedi ki...

aaa hemde nasıl bir abi O !
bilir kişi olarak abiliğine hükmettim. Ama akıllı abi! İşine geldiği gibi ;)
Okul hayılı olur hakkınızda inşallah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...