19 Ağustos 2009 Çarşamba

6 aylık oğluş ve Floryada kahvaltı keyfi.

Oğlumun salı akşam üzeri doktorunda randevumuz vardı.


Tam 6 aylık olmasa da 6 aylık aşılarını oldu, boyu ve kilosu ölçüldü.


1 ayda sadece 460 gram almış olduğunu boyunun ise hemen hiç uzamadığını gördük. Doktor normal olduğunu söylese de çok üzüldüm. Gerçi boyu zaten olması gerektiğinden uzundu ama niye böyle oldu diye çok üzüldüm.


Zaten ek gıdaya başlayacaktık dedi doktor.


Meyve püresi ama ilk etapta suyu, yumurta sarısının 1/4'ü ve yoğurtla başlayacağız beslenmeye. Satılan organik meyve pürelerinden alabilirsin dedi.


Halbuki ben hazır, paketlenmiş hiçbir şeyi mümkün mertebe vermemeyi düşünüyordum.

Doktorsa bizim marketlerden aldığımız meyvelerde çok fazla kimyasal var. Organik olanlardan alıp evde kendin yaparsan en güzeli ama yapamazsan da cam kavanozlardaki organik püreleri kullanabilirsin dedi.


Bunları üreten firmalar anadoludaki bir çiftçiyle anlaşıyorlarmış. 'Sen hiç ilaç kullanmıycaksın, hormon vermiyceksin. Biz senin ürünlerini alıcaz' şeklinde.


Benim niyetim bazı marketlerdeki organik bölümlerinden meyveyi sebzeyi almak. Şişliye herhaftasonu gitmek mümkün olmayabilir zira. İnternetten siparişle de gelebiliyor sanırım bu organik ürünler.


Yoğurdu günlük sütten kendim evde mayalarım diye düşünüyorum.


Keçi sütü almıştık geçen hafta, içtim pek sevmedim. Yoğurt yaptım onu da sevmedim. Malesef..


Ama oğlum için yoğurt yapabilirim belki keçi sütünden. Babası da keçi sütünden sütlaç istedi belki onu severmişiz :)


Danet var burda orda satılıyor günlük keçi sütü.


Organik ürünler de satılıyor orda. Organik yumurta, un, makarna filan filan.



Böyle böyle başlıycaz artık biz de gıdalara.

Doktor ek gıda deyince içim bir tuhaf oldu.


Oğlum bağımsızlaşmaya başlıyor.


Elhamdülillah.


Ama garip işte gene de içim..


Sağlıkla büyüsün benim miniğim -ve bütün minikler-





***********************************************




Ramazan gelmeden Florya sahilinde bir kahvaltı yapalım dedik eski arkadaşımla.




Sabah çok da erken olmayan bir saatte Florya sahilinde çimenlerin içinde boş bir masa bulduk.


Sıcacık börek yapmış hamarat arkadaşım. Çay için termosa sıcak su koymuş. Demlik poşetlerimizi hemen arabadan inince attık içine ki çayımız kararmasın tam demi yerinde olsun. Kekimiz de vardı. Simit, poğaça ve tandır ekmeğini de ben götürdüm. Bir güzel kurulduk soframıza. Tam çayı içicem aman Allahım!


Şeker yok..


Hadiiii...


Bütüm keyfim kaçtı! :))))


Ben şekersiz çay içemem ki...


Neyse ilk bir iki bardağı reçelle idare ettim ama sonraaaa...


Baktım arkamızda yeşilliklere oturmuş bir aile, gidip şeker istedim :))


Böylece şekerle, konuyu tatlıya bağlamış olduk.


Hiç çay getirilir de şeker getirilmez mi diye de az takılmadım arkadaşıma :) E olsun o kadar.


Sonra bir de bizim afacanlar uykuya daldılar. Kahvaltımızı yaptıktan, mideleri şişirdikten sonra bizim de uykumuz geldi elbet ama uyumaya mı geldik canım biz, dedikoduya geldik.


İşte mütevazı ama şık soframız.


Güzel bir gün oldu.. Ramazandan sonra devamı gelir inşallah.


Açık havayı bebekler çok seviyorlar. Arkadaşımın kızı 14 aylık. Koştu çimlerde, çok eğlendi cimcime.


Benim minik sarı sıpamsa etrafa naralar atıp sofraya saldırmak istedi ama henüz muktedir olamıyor.

4 yorum:

sumeyye dedi ki...

mis gibi havada, güzel bir kahvaltı yaptık ya eksiğimiz şeker oluversin..o da nazarlık olsun şekerim:)bu arada şekersiz çaya alışırsın işte fena mı?:)
tekrarlarında buluşmak dileğiyle..
çok güzeldi..fotoğrafları mail atarsan sevinirim canım..

e. t. dedi ki...

afiyet olsun canım.
bloğumda senin için bir ödül var ;)

mummy dedi ki...

İnternetten organik gıda siparişi konusunda pek iyi tecrübelerim olmadı malesef tavsiye etmem sana da..Sitelerini çok sık güncellemiyorlar ve sipariş verdiğin şeylerin yarısı ancak eline geliyor,yarısını organik yarısını organik olmayandan kullanmak da saçma oluyor..Eğer ilaçsız ve hormonsuz meyve-sebze yedirmek istiyosan ve sipariş usulu işi götürebilirim diyorsan Nazilli'de Pınar hanımın çiftliğini tavsiye ederim sana..Kendisi yetiştiriyor mis gibi..Belki biliyosundur bilmiyosan bana mail atarsın mail adresini yollarım sana da..
SEvgiler..

Selen dedi ki...

merhaba

ınternette ıkı cok unlu sıteden de uzun zamadır urun almıslıgım vardır. ama sorarsanız hıc tavsıye etmıyorum. hatta bu cok unlu hepınızın bıldıgı markalardan bırı sımdıye kadar 3 kere kapatılıp yenı ısımle acıldı(!) sok olmustum duyunca. gercekten dogal ve guvenılır sebze meyve yedırmek ıstersenız evet; nazıllıden pınar abla'yı ben de tek gecerım.artık Duru'yu beslerken ıcım o kadar rahat kı anlatamam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...