19 Temmuz 2010 Pazartesi

İtalya Notları: 4. Lucca

Floransa gezimizi tamamlayıp muhteşem Toskana yollarına koyulduk. Gerçekten yol boyunca manzara muhteşemdi. Yemyeşil ve ıslak bir bitki örtüsü. Bizim marmara bölgesine benzettim, hani Bursa civarına.

GPS Lucca'ya yaklaştığımızı söylüyordu ama biz sürekli bir dağa tırmanıyorduk. "Burada bir şehir olamaz, tarihi bir yere gittiğimizden emin miyiz, yoksa bizim GPS bizi bir kaplıcaya, bir mesire yerine mi götürüyor. Yok artık daha bitmedi bu tırmanma, nereye gidiyoruz biz yahuuu" derken bir düzlüğe çıktık.
Sonra eski şehri çevreleyen surlar göründü. Hemencecik daldık surlardan içeriye. Aman Allahım sahiden burda bir şehir hem de dümdüz bir şehir duruyordu.

Lucca'ya bayıldım.

Şirin ve diğer şehirlerden daha az turistin uğradığı bir yer.

Ayrıca da şaşırtıcı -en azından benim için-.

Akşam üzeri 17 sularında Lucca'ya varmıştık. Arabamızı S. Maria Forisportam kilisesinin önündeki park alanına park edip şehri gezmeye başladık. Önce Piazza S.Martino tarafından Duomo'ya ya da Saint Michel in Foro kilisesine vardık. -Acaba başka bir duomosu mu vardı bu şehrin.- En turistik yer burasıydı.

Bizde nasıl herşehirde bir 'ulucami' varsa İtalya'daki herşehirde de bir Duomo yani bir katedral var.

Duomo ziyaretimizden sonra surların sonuna kadar yürüdük ve çok hoş geniş bir parka ulaştık. 'Vaktimiz olsaydı da şurda da biraz dolansaydık' diye bir iç çekip geri arabamızın olduğu meydana geldik. Daha sonra şehrin diğer arafını da gezelim diye düşünüp arabayı almadan Piazza Anfi Theatro'ya kadar yürüdük. Bütün İtalya gezimiz boyunca para verip aldığımız tek harita Lucca haritası oldu. Diğer tüm şehirlerde otellerden verdiler. Genova'da da turist info merkezinden verdiler. Buna da yeri gelmişken değineyim dedim.

Burası şahane bir meydan. Gerçekten anfi tiatro şeklinde ferah bir meydan. Gene klasik olduğu üzere şirin kafeler, pizzacılar sarmış meydanı. Bizim zavallı midelerimizin pizza-makarna vakti de gelmişti.

Burda oğluşum parmağıyla kuşları göstere göstere biraz da olsa pizza yedi. Güvercinler insanlara oldukça alışmışlardı. Bu da minik ördeğimin çok hoşuna gitti.

Bu şehiri çok sevsek de daha gezilecek çok yerimiz var düşüncesiyle yola koyulmanın vakti gelmişti. Yaklaşık iki saat burada kalmış olduk. Bisikletle gezmek kesinlikle daha eğlenceli olurdu ama minik bebeğimi daha önce bisiklette taşımamış olmamız burada da deneme isteği vermedi.

19:30 gibi şirin İtalyan şehrini arkamızda bıraktık.

Güneş batmadan Pisa'ya varmalıydık.

e. t. dedi ki...

açıkçası daha ilginç bir yer bekliyordum.
hayalim kırıldı...

NiLaY dedi ki...

ben italyaya ait her kareye vurulabilirim :) teşekkürler paylaşım için.. sevgiler..

Emel Serio dedi ki...

Merhaba
Ben Lucca'da oturuyorum Anfi Teatro'ya cok yakin. Buradaki tek Turk benim.Ara sira etrafta Turk turistler goruyorum ama senede bir.Bilseydim yerel yemekleri ben hazirlardim size ! sevgiler emel

Unknown dedi ki...

bisiklet şehri lucca... italya‘da beni en çok eğlendiren şehir... bu şehirde bir sürü meydan var, hepsi de inanılmaz geniş etrafları kafelerle çevrili. dedim ya inanılmaz keyifli bir yer, tabi bisikletle gezmenin ayrı bir güzelliği var. hiç bilmediğiniz bir yerde bisikletin tepesinde aklınıza gelen her sokağa dalıyorsunuz. evler, binalar burada da inanılmaz, italya hiç yanıltmıyor. bu siteden daha fazla bigi edinebilir ve fotoğraflara bakabilirsiniz... http://www.geziyorum.net/lucca/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...